Scroll

Drunen, 20-12-2022

Medewerkers van JM van Delft & zn. schenken €15.000,- aan de Voedselbank Den Bosch en omstreken.

De medewerkers van gevelbouwer JM van Delft & zn uit Drunen hebben een cheque t.w.v. €15.000,- uitgereikt aan de Voedselbank Den Bosch en omstreken. Een geschenk wat echt van mens tot mens is gedaan en waar de Voedselbank Den Bosch en omstreken enorm blij mee is.

Directeur Sander van Delft: “ Het was een bijzonder jaar. Oorlog, klimaatcrisis, stikstofcrisis en een energiecrisis: we hebben er allemaal mee te maken gekregen. De enorme inflatie zorgt bij velen voor de nodige uitdagingen. Wij wilden dan ook iets doen en steun bieden aan onze medewerkers in deze moeilijke tijden. Daarom hebben wij per medewerker eenmalig €1000,- beschikbaar gesteld. Iedereen mocht zelf de bestemming daarvoor bepalen. Men kon ervoor kiezen het bedrag zelf te ontvangen of om het aan de Voedselbank te schenken. Of een deel voor de medewerker en een deel voor de Voedselbank. Waarom deze constructie? Omdat we met die 1000 euro per medewerker écht steun willen geven aan mensen die het goed kunnen gebruiken.”

Voedselbank Den Bosch en omstreken

De Voedselbank Den Bosch en omstreken helpt wekelijks mensen, die het tijdelijk zelf niet redden, aan voedselpakketten. Er werken bijna 200 mensen op vrijwillige basis en zij kunnen dan ook absoluut niet zonder hun vrijwilligers. Door de huidige crisis en enorme inflatie zijn er de afgelopen weken zo’n 250 gezinnen bijgekomen die de steun van Voedselbank hard nodig hebben. Nu ook de aanvoer van goederen steeds verder terugloopt is het elke week weer een uitdaging om alle pakketten samen te stellen. Donaties zoals deze zijn dan ook heel erg welkom.