Mijn wekker gaat om 05.15 uur, even een bakje koffie en me spulletjes pakken voor de werkdag om vervolgens om 06.00 uur bij JM van Delft in Drunen te zijn.
Hier komt onze transporteur om 06.00 uur de 1e lading kozijnen en glas halen voor een werk van ons. We hebben gemiddeld rond de 25 externe transporten via ons transportbedrijf Lammers. Als het 1e transport van de week weg is ga ik samen met mijn collega’s in overleg over het plan van aanpak voor de rest van de transporten. Wie gaat wat doen etc.
Onze eigen transporteur Kees is tegen die tijd meestal al op weg naar zijn 1e adres. Ik zorg er altijd voor dat dit transport een dag van te voren geladen wordt zodat Kees direct kan vertrekken en om 07.00 uur op de bouw kan zijn.
Ik kan nu verder met het 100% gereed maken van de volgende transporten die in de planning staan. Daarnaast check ik mijn mailbox en werktelefoon of er nieuwe transporten of spoedjes binnen zijn gekomen zodat ik die gelijk op kan nemen in de transportplanning en het kan afstemmen met de desbetreffende projectleider/transporteur. Aansluitend kijk ik nog even in de digitale transportplanning of er nog veel is bijgekomen.
Dan ga ik rond 10.00 uur, zoals elke ochtend, even langs bij mijn collega Linda van de afdeling Service & Onderhoud voor de planning van onze eigen buitenmonteurs. Ik overleg dan even wat er gepland staat en wat de monteurs nodig hebben zodat ik dat samen met mijn expeditie collega Tim alles klaar kan zetten. Op deze manier kunnen de monteurs vlot vertrekken in de ochtend en hoeven ze na een lange werkdag niet nog van alles klaar te zetten.
Het is inmiddels 12.00 uur en dan neem ik altijd even contact op met Lammers. We bespreken dan even hoeveel transporten we hebben en hoe we het gaan doen met voorladen. Dit is erg belangrijk omdat ieder werk anders is qua locatie, werkzaamheden en hoeveelheid natuurlijk.
Tijd voor pauze! Die is hier altijd van 12.30 tot 13.00 uur. Tijd om even lekker te eten en te genieten van een half uurtje rust. We lunchen altijd gezellig met z’n alle in de kantine.
Verder proberen we de rest van de dag vooral vooruit te werken en alles zo efficient en slim mogelijk voor te bereiden. Dat scheelt ons uiteindelijk dus echt veel tijd.
Ik houd me vooral bezig met het controleren of alles compleet is en het contact met de projectleiders/uitvoerders over wat we kunnen verwachten of waar we rekening mee dienen te houden. Ook maak ik altijd een rondje langs de verantwoordelijke van iedere afdeling om te vragen hoe het ervoor staat en of ze het gaan redden met productie anders moet ik schakelen om op een later moment het restant te transporteren.
Mijn werkdag is al over de helft wanneer rond 15.00 uur Lammers komt om de spullen te laden voor de volgende dag. Mijn collega Tim zet het met een heftruk of bovenloopkraan klaar zodat het snel geladen kan worden. Lammers heeft dan ook altijd de lege bokken en spullen van de bouw mee terug genomen. Dat werkt erg fijn! Meestal komen rond dezelfde tijd de buitenmonteurs terug die helpen we dan nog even mee met laden of de spullen aan te wijzen voor de volgende dag.
Als allerlaatste bel ik rond 16.30 uur nog even met Lammers of er nog iemand lege bokken komt brengen. Zo niet, wensen we elkaar een fijne avond en gaan we lekker naar huis!
Eenmaal thuis doe ik mijn werkkleren uit en mijn fietskleren aan en ga ik lekker even paar uurtjes mountainbiken me hoofd leegmaken. Om vervolgens te douchen en lekker in mijn trainingspak op de bank te gaan liggen of met vrienden nog een biertje te doen.
Niet te gek en niet te laat na bed want de wekker staat weer vroeg!