Esmee Zeijpveld, assistent projectleider

Scroll

Mijn dag begint rond 06.30 uur. Dan ga ik me aankleden, opmaken alles wat erbij komt kijken. Om 07:00 stap ik de deur uit, om met de auto vanaf Sprang-Capelle naar Drunen te rijden. Meestal zit ik om 07:15 achter mijn bureau. Ik start mijn dag met een lekker kop thee waarna ik mijn mailbox doorlees en kijk of er dingen tussen zit die ik direct moet oppakken. Mijn dag bestaat: uit orderbevestigingen controleren, bestellingen van mijn collega’s (tekenaar/werkvoorbereiders) controleren, fasering van projecten doorlopen, productie uren invullen, uitvoerdersbonnen opvragen, transporten inplannen, kitter en schadehersteller inplannen en overige randzaken.

Elke dag ziet er bij mij anders uit, maar om jullie een goed beeld te geven van mijn werkzaamheden neem ik één dag als voorbeeld.
Ik werd door een monteur gebeld dat er verkeerde ruiten geleverd zijn op de bouw. Dan pak ik mijn jas en loop ik naar achteren (de productie/expeditie) om samen met mijn collega Vince van de expeditie tot een oplossing te komen zodat de bouw gewoon door kan gaan. We hebben gelukkig voor een tijdelijke oplossing kunnen zorgen en hebben meteen mar even de overige transporten doorgenomen die nog ingepland stonden voor die dag. Zo voorkomen we dat er wellicht nog meer mis gaat.
Wanneer ik terug loop check ik meteen even het rek waarop een aantal orders/materialen liggen die bij het volgende transport mee zouden moeten naar de bouw. Ik noteer dit om het vervolgens uit te kunnen zoeken of alles klopt of niet. Wanneer het helemaal kloppend is, is het klaar om mee te gaan naar de bouw.  Ik geef dit ook altijd aan onze montageleider, Robby door zodat hij weet dat het klaar ligt en wellicht de kleinere materialen zelf mee kan nemen bij het volgende bouwbezoek.
Wanneer ik vervolgens langs de receptie loop attenderen de meiden mij er op dat er een pakketje voor mij klaar ligt met een aantal monsters. Deze kunnen naar de klant gestuurd worden dus ik zorg voor de juiste adresgegevens zodat de receptie dit pakketje voor mij kan versturen. Bij mijn bureau aangekomen informeer ik meteen de desbetreffende uitvoerder dat hij het pakketje met gevraagde monsters een dezer dagen vanuit ons kan verwachten. Na het nalopen van de nieuwe orderbevestigingen heb ik eindelijk tijd om mijn mailtjes weg te werken. Deze mailtjes lopen ontzettend uiteen. Van mails over welke kleur de kit moet worden, profiel kleuren doormailen naar de schadehersteller tot het informeren van partijen over het verplaatsen van een transportdatum bijvoorbeeld. Eenmaal hier mee klaar ga ik naar beneden om in de productie een aantal dingen na te vragen over lopende projecten zodat we zeker weten dat alles klopt.

De rest van de dag staat vooral in het teken van het beantwoorden van mailtjes en adhoc vragen. Mijn mailbox is eigenlijk nooit leeg. Er zijn altijd dingen waar we nog op moeten reageren. Bijvoorbeeld een ruit die gemonteerd is afmelden doormiddel van foto’s; mailen naar de coater dat de spullen geleverd worden; het navragen van een exacte leverdata voor de komende wekende etc.
De diversiteit van mijn werk zorgt ervoor dat mijn werkdag nooit saai is. Het is elke dag weer een (leuke) uitdaging om alles zo goed mogelijk bij te houden en er voor te zorgen dat iedereen zijn werk kan (blijven) doen. Om 16:00 ben ik klaar met werken en sluit ik mijn computer af om naar huis te gaan. Eenmaal thuis ga ik even op de bank zitten, ga ik koken en ga ik meestal nog sporten.